Cât mai costă publicitatea online în România

Dacă sunteţi curioşi cam care ar fi preţul unei campanii de publicitate pe cele mai accesate cinci siteuri de ştiri din România, staţi aproape:

– realitatea.net, cel mai vizitat site românesc în ultima săptămână din luna decembrie, are un preţ de listă de 13 euro CPM (cost per mille – cost pe mia de afişări)/banner. La aproximativ 6,5 milioane de afişări pe săptămână, reiese un cost de aproximativ 85.000 de euro+TVA/săptămână.

– stirileprotv.ro, preţ de listă 13 euro CPM; aproximativ 3,7 milioane de afişări, deci aproximativ  48.000 euro+TVA/banner/săptămână.

– gandul.info, preţ de listă 7 euro CPM, aproximativ 3,3 milioane de afişări pe săptămână, aproximativ 23.000 de euro+TVA.

– ziare.com, 16 euro CPM preţ de listă, aproximativ 2,6 milioane de afişări pe săptămână, aproximativ 41.500 de euro+TVA.

– antena3.ro nu are preţul de listă afişat.

Mie mi se par sume colosale, da’ asta reiese din datele publicate de pe siteul BRAT-SATI. Nu pot spune sigur dacă cineva chiar cumpără publicitate la preţurile astea, mai ales că siteurile cu pricina sunt pline cu orice, numa’ cu ştiri nu.

În plus, ştim şi metodele prin care onor ştiriştii cresc artificial număru’ de vizualizări ale siteurilor. Şi bănuiesc că de aia sunt pline de adsense. De menţionat că nici unu’ dintre aceste siteuri nu vor să vândă publicitate plătită pe sistemu’ CPC (cost per click), care ar reflecta mult mai bine eficienţa reclamelor plătite.

Author: Florin RUSANU

Responsabil cu împins aeru' pe talentirosit.ro şi heităr profesionist. Genul care nu se ferește de cuvinte și te evacuează de urgență din balonu' tău de săpun.

5 thoughts on “Cât mai costă publicitatea online în România”

  1. In mod clar nimeni nu cumpara la preturile de mai sus. Astea sunt preturile de lista, de la care pornesc discutiile. Da, sunt prea mari. Cred insa ca publisherii sunt flezibili si daca chiar iti doresti o campanie CPC o poti obtine. Cu ce bani si in ce condtii… asta-i alta poveste.

Scrie un comentariu: