Ce este Social Media?

.. de ceva vreme pierd timp să tot înţeleg ce mama ei de treabă e aşa fantastic la social media.
Atunci când trebuie sa înteleg noţiunea de social media mă apuc scolăreşte şi fac raţionamentul: ce înseamnă social?..ce înseamnă media? apoi prin sensurile celor două cuvinte încerc alăturarea..şi social media..nu prea capătă sens..iar dacă mai punem si social media marketing…sensul devine megaconfuz.

Citez din Horea Mihai Badau – Tehnici de comunicare în Social Media ( Andreas Kaplean si Michael Haenlein (2008, p.34)) – Social Media: “un grup de aplicatii online care cresc pe fundatiile ideologice si tehnologice ale Web 2.0 si permit crearea si schimbul continutului produs de utilizatori”.
Citez tot din H.M.D cu continuarea comentului la aceaşi intrebare pusă pe Grupul blogarilor din Romania.
„Este vorba de canale de comunicare online, de interactiune sociala si de propagare, departajare, sindicalizare sau cautare a informatilor, usor accesibile, prin care comunitati masive de participanti pot colabora prin producerea si schimbul textelor, fotografiilor, elementelor audio si video, care sunt redifuzate de la un utilizator la altul, in maniera in care isi doreste si cere publicul pe principiul “telefonului fara fir” (un concept important in Social Media este “lumea informatiei din gura in gura”, world of mouth ). Scopul interactiunilor dintre utilizatorii online este crearea unor noi relatii in scop personal sau de bussines. Oamenii converseaza, recomanda , valorifica si creeaza informatii, monologul se transforma in dialog (cu ajutorul resurselor oferite de platformele gratuite – forumuri, grupuri, bloguri, retele sociale si platforme de continut video, audio, departajare si comunicare instant), informatia devine accesibila, iar utilizatorii se transforma din consumatori, in creatori de continut, intr-un context in care cunoasterea se democratizeaza.”
…prin urmare ce naiba e social media?..există doar online?…
ciudat este că „producerea si schimbul textelor, fotografiilor, elementelor audio si video, care sunt redifuzate de la un utilizator la altul, in maniera in care isi doreste si cere publicul” se face nu chiar de la începutul internetului, dar oricum mult înainte de apariţia sintagmei social media. Şi dacă e să o lungim în analize pe text…” maniera in care isi doreste si cere publicul” cum vine tradusă?..că din câte ştiu eu Facebook, twiiter, Pinterest, şi altele nu m-au întrebat niciodată cum îmi doresc eu să primesc, privesc şi să redifuzez o informaţie online…mi-au bagt pe gât modul lor de a aborda ” maniera in care isi doreste si cere publicul”.
Ce mama ei de treaba e social media asta dacă pentru un text pe web se aplică principiul „Writing for Web Users Implies Writing for Search Engines”?..căci dacă ne referim la ea ca fiind „colectie de tehnologii web, pusa la dispozitia publicului larg, menita sa captureze comunicatii, continut, etc, cu scopul de a le transforma in dialog interactiv.” *  sau ” it is a set of practices that engage Web users to participate in the conversation rather than
merely consume static information”, atunci de ce doar acum ne folosim de termenul social media şi facem -unii – atată fas de el?..mie imi miroase doar a marketing curat..prosteală a consumatorilor de web, sincer.

4 thoughts on “Ce este Social Media?”

Scrie un comentariu: