Cum să (nu) vinzi un laptop/tabletă/telefon

Caut de vreo două săptămâni să-mi cumpăr un convertibil (adică leptop tabletă, în limbaj academic) şi/sau un telefon dăştept mai evoluat decât vechiu’ meu Xperia, de care sunt foarte mândru, că e cel mai longeviv telefon al meu, da’ începe să dea rateuri şi să ceară două încărcări pe zi. Din motive subiective nu vreau să le cumpăr noi, că cabina de camion nu e cel mai potrivit loc în care să ţii chestii scumpe.

După ce s-a enervat Vali că nu ştiţi să vindeţi maşini, mi-a venit şi mie rându’ la o partidă de nervi, că nu ştiţi să vindeţi nici un căcat pe net:

Titlu

Chetiile gen ‘MOKAZIE, EXTRASUPERHIPERMEGAOFERTA, SENZAŢIONAL, NU RATA!!!’ şamd sunt de căcat. La fel ca cele cu ‘CA NOU, IMPECABIL’ şi alte acareturi. Scrie, coaie, în tiltu’ anunţului ‘vand marcă, serie, model’, eventual culoare sau alte chestii ce pot diferenţia produsul tău de altele de acelaşi model.

Descriere

Aici pot scrie kilometri de articol. Plin de anunţuri cu informaţii insuficiente spre deloc, informaţii greşite sau amestecate de nu înţelegi nimic din ele. ‘Vând leptop’ şi atât. ‘Vând tabletă dual core’ şi atât. Sigur, e de-ajuns să scrii că vinzi Acer Aspire, că nu sunt decât vreo câteva sute de modele, de la Pentium la i7. E destul să scrii ‘vând iPhone alb’, că, ce dreaq, sunt toate identice! (nu, nu vreau să-mi cumpăr iPhone, Machead, mersi!)

Mai mult, să vinzi un portabil şi să nu scrii ce autonomie are, e de porc. Să te întreb despre autonomie şi tu, vânzător online, să-mi spui că ‘nu ştiu, nu l-am testat’ e dobitocie curată. De jenă îţi făceai timp de un test, cu atât mai mult cu cât aveai un potenţial client interesat. Să nu răspunzi de fel aduce a retard cu clopoţei.

La fel şi la descriere, prea multe laude şi ‘ABSOLUT NOU, ABSOLUTNEVEREVERLOCKED, FOLOSIT PUŢIN SPRE DELOC’ nu prea dau bine.

Bonus, un băiat vindea un laptop dintr-o serie comună şi singura descriere a produsului era ‘preţ fix, nu deranjaţi inutil’. Bine, bos, nu deranjăm, dacă putrezeşte laptopu’ înainte să-l vinzi, să plângi, că merge rău piaţa!

Poze

Fără. Sau stock, ciordite de pe net. Care au poze reale, în mare parte sunt neclare, cu noise, reflexii, urme de degete, umbre ale pozarului, urme de grăsime de la ultima şaormă şamd. ‘Are o zgârietură pe spate’ şi fix cu spatele nu ai poză. ‘Zgârietura se vede în poza X’ da în poza X dispozitivu’ e plin de umbre, reflexii şi noise, de nu se înţelege nici o pulă din ea.

Preţ

‘Preţ negociabil’, un leu, 99 de bani sau un ban nu e o sumă. Înainte să ‘deranjez inutil’ trebuie să ştiu dacă preţu’ tău se încadrează în suma pe care sunt eu dispus să o cheltuiesc sau dacă e pe-aproape, măcar. La fel, scrie dacă preţul e fix sau se poate negocia (deşi nu prea sunt eu fanul negocierilor – prefer să scrii un preţ fix, decent, decât să ne ţigănim gen ‘mai lasă-mi o sută, mai dă-mi 50′).

Dacă vinzi un produs second, oricât de ABSOLUT NOU şi FĂRĂ URME DE UZURĂ ar fi, se impune să îl vinzi la un preţ considerabil mai mic decât se găseşte nou, sigilat, cu garanţie. Că tu l-ai luat cu X luni în urmă, când era mai scump şi nu l-ai folosit, e problema ta. Chiar dacă arată identic cu unu’ sigilat, de ce aş cumpăra de la tine mai scump sau la preţ egal şi cu garanţie mai scurtă?

Şi, pe final, care vinzi bă un ultraportabil cu configuraţie decentă (minim core 2 duo, 2-4 gigi de ram, stocare minim 100 de gigi, preferabil convertibil şi foarte important: bateria minim cinci ore) la un preţ decent? Şi un Xperia Z Ultra sau un Galaxy Note?

Author: Florin RUSANU

Responsabil cu împins aeru' pe talentirosit.ro şi heităr profesionist. Genul care nu se ferește de cuvinte și te evacuează de urgență din balonu' tău de săpun.

2 thoughts on “Cum să (nu) vinzi un laptop/tabletă/telefon”

  1. De un magazin de computere refurbished/SH nu esti interesat? Ai avea si garantie… Da-mi un mail daca te intereseaza, ca sa nu-ti spamez blogul cu linkuri aiurea.

Scrie un comentariu: