Cum umflãm roţile la maşinã?

Mã bag azi dimineaţã la un OMV sã verific presiunea la roţi, cã mi se pãrea cã Frumoasa simte o atracţie deosebitã pentru şanţu de pe dreapta drumului. Iau o dudã din aia cu aer comprimat şi manometru, desfac cãpãcelu’ de protecţie de la valvã, pun muştiucu’ şi psssst!, începe sã se desumfle roata.

Trag nişte rugãciuni negative, pun duda înapoi pe ţava (sau ţeava, dacã sunteţi mai de la oraş) de la care trebuia sã se încarce cu aer şi nu se întâmplã nimic. Normal, concluzionez în sinea mea, dacã ar fi venit aer pe ţavã, duda îl trimitea pe tot pe apa sâmbetei; deci mai bine oprim aeru’ decât sã reparãm scula.

Cu strângere de inimã, iau duda de la pompa alãturatã (şi se aude pssstu’ ãla specific). Mno mã duc bucuros la maşinã, pun muştiucu’, 1,4. Apãs pe +, se aude un sâsâit anemic şi când se gatã aeru’ din rezervor, acu’ revine la 1,6. Calculez cã pânã la 2,2 mã ia guta sã mã tot plimb de la maşinã la cealaltã pompã (şi asta doar la o roatã).

Apelez deci la a treia sculã, de la a treia pompã, funcţionalã şi ea, care reuşeşte sã ‘împingã’ presiunea la 1,7. Aşa cã mã întorc la a doua şi umflu roţile de pe dreapta cu maaare atenţie sã nu-mi bubuie cauciucele. Dupã a doua roatã aveam deja barba pân’ la jenunţi şi n-am vrut sã ies la pensie de la OMV. Ies din benzinãrie, execut o întoarcere Lucescu (peste linia continuã, pentru ãştia mai grei de cap) şi mã bag la Lukoil.

Acolo, îs cutiile ãlea metalice cu manometru electronic şi compresor încorporat, la care setezi din butonele presiunea, pui furtunu’ şi de acolo se ocupã cutia lucioasã de tot (umflã sau desumflã, dupã caz); şmecherie cu capac, ce mai atâta trilulilu…

Mã opresc aproape de cutia magicã strâmbã (majoritatea îs strâmbe, ceea ce spune multe despre şoferii româneşti – furtunu’ are vreo cinci metri), butonez pân’ la 2,2, se aud nişte clanţ-banţuri în cutie, nişte piuituri, dau sã iau furtunu’… Alo, furtunuuu’, unde eşti?. Pula furtun.

Şi am plecat cu maşina aşa, cu roţile umflate doar pe o parte. M-am mai gândit pe drum sã intru la un service de roţi, da’ n-am vrut sã stau la rând cu ãia care schimbã cauciucuri, echilibreazã&chestii. Acum frumoasa are un apetit deosebit pentru maşinile de pe contrasens. Nu-i nimic, îmi cumpãr o pompã manualã cu manometru.

Voi cum reuşiţi sã vã umflaţi roţile?

Author: Florin RUSANU

Responsabil cu împins aeru' pe talentirosit.ro şi heităr profesionist. Genul care nu se ferește de cuvinte și te evacuează de urgență din balonu' tău de săpun.

3 thoughts on “Cum umflãm roţile la maşinã?”

  1. Eu sunt mai smecher, stau la casa si mi-am luat compresor de 8 atmosfere. Daca ai neamuri la casa in apropierea Bacaului, fa-le un cadou frumos si foloseste-te de el.

Scrie un comentariu: