Epopeea cauciucurilor de iarnă

Noapte. Mergeam încet pe drumul comunal despre care fusesem asigurat că era ‘proaspăt asfaltat’; unele porţiuni arătau chiar bine, altele ar fi putut pune în dificultate şi o maşină de teren. Serios, cu câteva ocazii chiar am auzit pragurile frecând pe asfalt whatever era pe jos. În stânga deal, în dreapta prăpastie. Pe marginea drumului, mormane de zăpadă proaspăt împinsă de pe drum.

Pe o porţiune de drum mai practicabilă am avut proasta inspiraţie să accelerez puţin; într-o curbă uşoară era o capcană veritabilă: curgea un pârâiaş pe drum. A cărui apă îgheţase şi altă apă curgea peste gheaţă. Aşa că m-am trezit cu spatele maşinii derapând spre mormanul de zăpadă de pe marginea drumului.

Noroc că porţiunea de gheaţă a fost scurtă şi când am ajuns pe asfalt uscat am redresat uşor maşina pe drum. Ulterior mi-am dat seama şi care era problema.

Aveam un obicei foarte prost acu’ 4-5 ani: puneam anvelope iarna doar pe roţile din faţă, iar pe cele din spate ţineam o pereche de anvelope vara mai bunicele. Că aşa auzisem eu, că roţile de pe spate nu prea contează, dacă ai tracţiune pe faţă.

Inutil să vă spun că dacă porţiunea de gheaţă ar fi fost ceva mai lungă am dubii serioase că anvelopele de iarnă de pe faţă m-ar fi ţinut pe drum. Din fericire, nu a fost cazul, da’ am învăţat o lecţie valoroasă: să schimb întotdeauna toate cele patru cauciucuri.

Având în vedere că e aproape primăvară, am început deja să caut soluţii pentru înlocuirea cauciucurilor de iarnă. Pentru că cele de vară de anu’ trecut erau deja uzate când le-am pus pe acestea. Cum am mai spus cu alte ocazii, e foarte important să dai jos cauciucurile de iarnă la timp: se uzează foarte repede pe asfalt cald, cresc consumul maşinii şi au aderenţă scăzută la temperaturi ridicate.

Cum îmi stă în obicei, am căutat mai întâi pe internet ceva oferte de anvelope. Sunt o persoană comodă, s-ar putea să înclin spre comanda online. Sunt şi ceva mai ieftine decât în magazinele clasice. Aştept cu nerăbdare deschiderea unui magazin online la care pot trimite maşina prin curier şi să vină înapoi cu cauciucurile schimbate, să nu mă mai plimb eu cu ea pe la vulcanizare. 😀

Author: Florin RUSANU

Responsabil cu împins aeru' pe talentirosit.ro şi heităr profesionist. Genul care nu se ferește de cuvinte și te evacuează de urgență din balonu' tău de săpun.

4 thoughts on “Epopeea cauciucurilor de iarnă”

  1. gaby, din experienţă ştiu că anvelopele mixte sunt doar un compromis. Nu vor fi la fel de eficiente ca cele de iarnă (să ne amintim iarna care tocmai s-a încheiat) şi se vor uza mai repede decât cauciucul dedicat pentru sezon. Deşi ieşi mai ieftin la achiziţionarea unui set, două seturi dedicate pentru fiecare sezon în parte vor ţine mult mai mulţi ani şi per total ieşi în avantaj.

  2. aha. deci la tine venim cu intrebari cand le vom schimba! 🙂
    Perioada optima cand se pot schimba cele de iarna? Danke!

  3. Dani nu este o perioadă optimă, pentru că depinde de fiecare an în parte. E bine să le schimbi când temperatura medie depăşeşte 7 grade. Spre exemplu acum, după vremea din ultimele zile şi prognozele meteo cam e timpul să ne gândim ce alegem. Cuplă!

Scrie un comentariu: