Maşina de presă – ziua 2

Vreme buna, soare, multe maşini netestate încă şi mulţi bloggeri care aşteptau SUV-urile şi automobilele din clasa crossover. Din păcate ziariştii au fost prezenţi în număr mic spre deloc, după cum au sesizat şi dealerii prezenţi la eveniment. În jurul orei 12:00 şeful de coloană, ”micuţul” Sandero a luat drumul spre Gherăieşti, unde cele 12 maşini au fost puse la încercare.

La clasa crossover au concurat Mitsubishi ASX, Dacia Duster, Nissan Juke, Nissan Qashqai, VW Tiguan şi Peugeot 3008, iar la clasa SUV Mitsubishi Outlander, Mitsubishi L200, Mitsubishi Pajero, Peugeot 4007, Audi Q5, VW Amarok şi Suzuki SX4 4WD.

În mod absolut neaşteptat mi-a plăcut Dusterul, dar care va ajunge, probabil, după Tiguan, în clasamentul final. Dacă ne uităm însă la preţuri şi la ce oferă fiecare… 16 mii de euro contra 31 mii când vorbim de versiunile de top.

Din cealaltă categorie mi-au plăcut Mitsubishi Pajero, Mitsubishi L200 şi VW Amarok. Cred că aceasta va fi şi ordinea din clasamentul final. De fapt acestea mi s-au părut a fi singurele maşini de teren care respectă definiţia. Nu spun că celelalte nu s-au descurcat, dar mai au de tras până să se apropie de vehiculele off-road.

Testele au constat în traversarea digului de câteva ori, la care se adaugă şanţurile de la baza lui. La final cei mai curajoşi sau cei cărora nu le pasă de maşini, ar spune unii, au băgat maşinile la apă. Dusterul şi-a pierdut plăcuţa cu numărul de înmatriculare din faţă, iar Peugeot-ul 4007, dacă nu greşesc, s-a împotmolit puţin în mijlocul râului. Până la urmă domnul director de vânzări, care era la volan, a reuşit performanţa de a-i rupe şi scutul din faţă. Dar asta se-ntâmplă când vrei să pari ceea ce nu eşti, nu?

Dacă e să vorbim de dealeri-reprezentanţii mărcilor prezente, trebuie să spun din nou că cei de la Dedeman au fost de nota 10 (să-mi spuneţi cui trebuie să-i dau numărul de cont; atâta reclamă… :D). Îi mulţumesc încă o dată lui Vali pentru prezentarea Dusterului şi pentru tura cu Pajero. A fost singurul reprezentant, de altfel, care a oferit informaţii despre maşină, dacă vorbim de testarea SUV-urilor şi a modelelor de la clasa crossover. Câte ceva am mai aflat de la Mitsubishi, când am încercat L200. Domnul care era cu Audi Q5 a avut şi el grijă să-şi laude ”SUV-ul”, dar asta după ce am revenit în oraş. În rest…linişte şi pace. Aproape nimic de la Peugeot, VW ori Suzuki.

În schimb la testele cu 207 CC şi 508 cei de la Peugeot s-au revanşat. 508 chiar mi s-a părut o maşină interesantă, un bun competitor pentru celelalte din clasa ei. O.K. au fost şi cei care au avut grijă de VW Polo, Hyundai Elantra şi Ford Focus. În schimb domnişoara de la Citroen a vorbit la telefon tot timpul şi n-a binevoit să-şi prezinte maşina. Era în extaz pentru că aproape a reuşit să vândă un C4. Asta după ce am aşteptat-o în jur de 20-30 de minute. Maşina mi-a displăcut. Notă mică la capitolul manevrabilitate. În fine, cu E Klasse de la Mercedes a fost ca la un blind date nereuşit, când nimeni nu ştie ce să spună. Nici maşina nu m-a impresionat.

Programul continuă mâine. Dacă tot am fost conştiincios până acum mă pregătesc să închei lista cu Mercedes C Klasse şi Audi A7. Ce-i mai bun la urmă. De la ora 16:00 publicul este invitat din nou la drive test.

P.S. Fotografii spectaculoase urmează într-un nou articol. Rămâneţi aproape.

Scrie un comentariu: