Când înţelegi greşit onlineul

Se întreba tata lor ieri de ce nu vin companiile arădene în online. Sau dacă vin, de ce aleg variante care şi-au dovedit ineficienţa în repetate rânduri. Nu ştiu exact logica pe care se merge, da’ o să vă spun părerea mea subiectivă, aplicată pe un caz concret.

Prin vara anului trecut am vrut să-mi cumpăr o ţigară electronică. După ample căutări şi cercetări am ajuns la etigararunway.ro şi mi-am şi cumpărat-o, după cum vă povesteam aici.

Ce nu v-am povestit atunci e că, în timpul tranzacţiei, din vorbă în vorbă i-am spus lu’ nenea că am blog şi am deschis inevitabil discuţia despre online. I-am oferit câteva sfaturi gratuite, mi-a dat adresa blogului pe care scria el etc. Am vrut să fac şi un fel de afiliate marketing cu el, da’ m-am lăsat păgubaş după ce nu am primit răspuns la mailu’ trimis în acest sens. Şi începem să enumerăm greşelile:

1. Oamenii au impresia că în online e uşor. Văzând că internetul e la îndemâna oricui şi că oferă posibilităţi nelimitate, oamenii au impresia că doar prezenţa în online va face treaba pe care vor ei s-o facă (să vândă, spre exemplu). De aia vedem o grămadă de companii care au doar cont de feisbuc/twitter, care au siteuri făcute pe platforme gratuite sau făcute pe fugă.

Nu, ca să obţii efectul pe care vrei să-l obţii în online, trebuie să ajungi cunoscut. Ca să ajungi cunoscut în online ai nevoie de oameni care sunt deja cunoscuţi şi ştiu cu ce se mănâncă. Iar acei oameni îţi vor da un sfat-două gratuit, după care dacă ai nevoie de ei plăteşti, că aşa e normal.

Aşa că şi nea’ de mai sus, după câteva sfaturi gratuite, când a venit vorba de colaborare contracost a început să plouă.

2. Oamenii cred că o tehnică de promovare e general valabilă. Nup, nu poţi promova o afacere de maniera în care promovezi un blog personal. Adică majoritatea oamenilor vor considera spam comentariile care în loc de nume au pseudonime gen tractoare şi alte utilaje, vând bijuterii ieftine etc.

Majoritatea îţi vor cere bani să pună un link cu siteu’ tău, majoritatea îţi vor şterge cel puţin adresa siteului din comentarii, dacă nu te vor băga direct în spam. Azi aflu că cel mai mare spammer de A-listeri e cine credeţi? (nu, nu-i Groparu’, citiţi la sfârşitul articolului!) 😛

3. Oamenii insistă în prostie. Că domnu’ de mai sus e un spammer, nu-i secret. Mi-au comunicat mai mulţi oameni în timp. Am vrut să-l duc gratuit la Salut Arad 2.0, i-am acordat o invitaţie moca, da’ a considerat că ştie tot ce trebuie şi nu a mai onorat invitaţia. Ar fi învăţat multe lucruri utile şi ar fi cunoscut oamenii de care ar fi avut nevoie pentru promovare locală, cel puţin.

Apoi a făcut un grup de feisbuc unde promite concursuri şi premii şi alte cele. Ştiţi voi, se poartă. Sunt chiar branduri importante care perseverează în prostiile ăstea de concursuri de laicuri şi alte tehnici dubioase. Am mai explicat: chiar dacă dau like să ajut un prieten în concurs, la primu’ spam de la respectiva pagină o bag la ignore de urgenţă şi cam atât o fost ‘buzzu’ creat de concursu respectiv.

Şi aşa, ca încheiere: mă îndoiesc sincer că de acum încolo îşi va mai asocia vreun blogăr numele cu un nene care e vestit pentru spamu’ din online. Chiar dacă o va face, va fi foarte scump. Şi oricum, va dura ceva până când onlineu’ îţi va şterge eticheta dobândită pe merit. Asta e, fiecare plăteşte la un moment dat pentru greşelile din online!

Author: Florin RUSANU

Responsabil cu împins aeru' pe talentirosit.ro şi heităr profesionist. Genul care nu se ferește de cuvinte și te evacuează de urgență din balonu' tău de săpun.

2 thoughts on “Când înţelegi greşit onlineul”

Scrie un comentariu: