Fraiere, te puteam omorî de o mie de ori!

Gonești mereu în mașina ta de câteva (zeci de) mii de euro; cu accelerația la podea, cu frâne violente, cu forțe G, cu curbe la limita derapajului sau a răsturnării. N-ai concurent în viață și ești sigur că l-ai face varză pe Schumacher, într-o confruntare unu la unu cu același tip de mașină. Te-nervează toți fraierii care merg în limita de viteză și faci spume în spatele lor, că nu d-aia ți-ai luat tu mașină de 400 de cai, să mergi cu 60 prin oraș!

Depășești tot ce mișcă și nu de puține ori te-ai repliat la mustață, că, ce pula ta!?, să conduci fără adrenalină e ca și cum ai mânca nesărat! Forțezi mereu culorile semaforului și tai fața camioanelor, că ai motor de 3 litri și oricum ți se rupe de fraierii ăia de tiriști care nu te pot prinde niciodată din urmă. Ești tata șmecherilor și bravezi cu condusu’ tău pe unde poți, că ai mașină și ‘skills’.

Asta e varianta ta. Știi care e varianta reală? Că în seara asta ai ajuns acasă datorită mie sau vreunui coleg de-al meu! Mi-ar fi fost usor să merg liniștit și să te fac praf, dar am ciupit puțin frâna, să te las să depășești la mustață. Știi ce se întâmplă la impactul frontal dintre un autoturism și un camion? Tu și mașina ta scumpă ‘vă certați’ cu un motor care cântărește mai mult decât voi în timp ce eu trec pe deasupra.

Poate m-aș alege cu niște vânătăi de la centură, poate m-aș tăia în parbriz, poate mi-aș rupe o mână sau ceva. Poate m-aș răsturna cu camionu’, se pot întâmpla multe chestii nasoale. La tine însă, treaba ar fi sigură: ai sfârși agonizând printre pistoanele, supapele și distribuția hardughiei. Dacă ești norocos poți vizita și cutia de viteze, da aproape sigur nu o să scapi!

Așa că, data viitoare când vrei să depășești și nu ești sigur, gândește-te, fraiere, că te puteam omorî poate de o mie de ori! Data viitoare când te repliezi la mustață, întreabă-te dacă te-a ajutat mașina, skill-urile sau tiristu’ care venea pe contrasens. Data viitoare când te mai lauzi cu aventurile tale pe roți, nu uita să amintești de fraierii care te-au lăsat să trăiești! Nu că ne-ar trebui să fim lăudați, da așa poate conștientizezi că într-o zi s-ar putea să-ți forțezi norocu’ cu unu’ căruia i se rupe la fel de mult ca și ție…

download

Author: Florin RUSANU

Responsabil cu împins aeru' pe talentirosit.ro şi heităr profesionist. Genul care nu se ferește de cuvinte și te evacuează de urgență din balonu' tău de săpun.

9 thoughts on “Fraiere, te puteam omorî de o mie de ori!”

  1. Cea mai tare analiza si cel mai bun comentariu pe care l am citit in ultimul timp…. de n ori am ciupit fråna pt cate unu din acesta care dupa ce scapa de belea mai arata si unul dintre degete . Felicitari autorului … reflecta exact ceea ce se petrece pe drum!!!

  2. Tot ma intreb cind ai timp sa scrii…Dar bine faci ca o faci, mai ales ca o faci si al naibii de bine!
    Sa auzim numai de bine, Florine!

  3. ,,Că în seara asta ai ajuns acasă datorită mie sau vreunui coleg de-al meu! Mi-ar fi fost usor să merg liniștit și să te fac praf, dar am ciupit puțin frâna, să te las să depășești la mustață….. Așa că, data viitoare când vrei să depășești și nu ești sigur, gândește-te, fraiere, că te puteam omorî poate de o mie de ori! ”
    Ooooooooo !!!
    EXACT DE ASTA,,DE MODUL CUM GANDESTI tu si cei care te aproba din breasla ta, aveti 13.46% accidente din vina voastra a soferilor de autoutilitare si 9392 lei/dauna iar la autotractoare de 15.87% si 18564 lei /dauna.Ca tot gandesti de la inaltimea cabinei,iti dau si statistica la autoturisme de care faci pomenire:medie de 9.26% accidente la autoturisme peste2500cmc si 8702lei/dauna.
    Si ca sa nu crezi ca sunt subiectiv eu am 1.6 si 77kw.
    Statistica este pe 01.01.2013-31.12.2015. si o puteti gasi foarte usor pe google.
    Sunteti de departe ceii mai periculosi soferi in trafic !!! Asta din cauza gradului de educatie si a pregatirii pe care o aveti ! Nu uitati cum va luati atestatele.
    Iar statistica este dovada.
    Tonul mai dur este pt apelativul ,,fraiere ” dat unor participanti in trafic…

  4. Dragă Cetatean, minte-mă că nu cunoști niciun cretin care conduce ca un cretin și bravează cu asta! Oamenilor de acest fel le este adresat și articolul și apelativul care te deranjează.
    Statisticile pot spune multe în funcție de cum le interpretezi. Ia raportează cifrele alea la numărul mediu de km conduși de fiecare categorie de șoferi (acum sper că nu trebuie să îți explic că riscul de incidente crește cu distanța parcursă, în țările normale la cap așa se calculează riscurile).
    Capacitatea autoturismului chiar contează prea puțin, am generalizat eu, da’ îți garantez că găsești șumahări și cu motoare de 1,2.
    Altă fază e că cele mai multe daune la camioane nu sunt accidente cu victime ci incidente cu ‘decorul’, că multe drumuri (mai ales prin Mioriția noastră dragă) au rămas la stadiul de drumuri pentru căruțe deși se practică trafic greu pe ele.
    Putem discuta cum luăm atestatele și putem discuta și cum se iau permisele de conducere (Argeș ftw!)
    Sigur, sunt destui zăbăuci și printre noi și combinat cu cele multe tone de fier nu iese bine, dar crede-mă că dacă procentul de ghiolbani ar fi ca la amatori, ți-ar fi frică să scoți mașina pe drum.

  5. Cetata. ….. la statisticile tale ia în calcul și numărul de km facuti zilnic de un camion și la câte accidente are riscul sa facă. …..O medie e d 500 km pe zi și aproximativ 12-13 mîi pe luna. Iar la un turism brobabil faceți maxim 10 mii pe AN cu indulgenta. Deci e clar ca ar trebui sa se facă statistica la nr d km făcuți de uni și de alți. ….

  6. E pe gustul meu articolul! Am mai scris si alte comentarii la asemenea postari!

    Pentru inceput vreau sa spun ca am permis de conducere categoria “B” din 2004…si atat. Am kilometri la activ destul de multisori, tinand cont ca am lucrat aproape numai ca sofer, zic eu: peste 1 milion de km parcursi…Am facut Brasov – Germania/Franta/Belgia/Olanda/Sudia/Danemarca timp de 2 ani, plecam Luni si veneam Vineri pe curse “exclusive” , adica incarcai din Bv sau tarile mai sus amintite si aveai 24 de ore sa ajungi la destinatie si evident, cu masina ( duba de 3,5 t) limitata la 110 km/h! Am mai lucrat pe taxi, distributie si mai nou curierat! Buuuuun….

    Dragi soferi de masini de tonaj mare va spun cu mana pe inima ca…va iubesc si va multumesc si imi cer scuze pentru greselile ce le-am facut fata de voi! Va multumesc ca, desi aveti doar doua oglinzi (ma refer la cele laterale, celelalte sunt doar pt a va ajuta sa parcati sau ma rog…) va uitati de multe, multe ori mai des in ele decat cei ce au trei oglinzi dar se uita in ele din “an in Pasti”. Va multumesc pentru ca ati piscat frana atunci cand am fost natang si nu am apreciat distanta, va multumesc ca aprindeti “becu’ ” ala galben din dreapta atunci cand vedeti ca e unu mai mic in spate, ce nu are stare si vrea sa va depaseasca, va multumesc ca circulati pe prima banda, desi de multe ori sunt gropi ori denivelari, pentru a ne lasa pe noi, astia mai mici sa ne “ducem”, pe cand noi (astia micii) uitam de multe ori, ca poate cineva se grabeste si ar vrea sa ne depaseasca si “atipim” pe banda 2, va multumesc ca ne acceptati sa circulam cu proiectoarele aprinse chiar daca nu e ceata si e noapte sau ploaie (evident ca sunt ironic, aviz cocalarilor, cum ii numesc eu), va multumesc ca ne acceptati si cu “csenoane originale” ce “bat” un pic mai sus de cabina dvs si cate si mai cate va multumesc!!!

    O multumire, mai aparte, o am catre doi soferi din breasla dvs, din pacate nu stiu nume si nici numere de inmatriculare…
    Veneam din Germania, plecat la 22:00 (ora Romaniei) din Emden si aveam 3 descarcari: la Bratislava (SK), Budapesta (H) si Sibiu…in apropiere de Mintia am ajuns un tir, am “tras cu ochiu’ ” daca pot depasi si nevazand “lumini” venind din fata ( era deja ora 21:00, ora Romaniei) , am semnalizat stanga si m-am bagat in depasire … din pacate eram foarte obosit si nu mi-am dat seama (nu am fost atent) ca urma o curba la dreapta si ca din sens opus venea un alt tir…sa va dea Dumnezeu sanatate, domnilor soferi, ca de (cel ce il depaseam) nu ar fi avut oglinzi si ca si cel de pe contrasens nu ar fi franat (destul de violent) si ar fi tras dreapta, astazi, probabil ca cantam la harpa in Rai sau invarteam in smoala in Iad! Deosebit respect am pt soferul ce il depaseam, pt ca desi (repet) franase violent si mai mai sa intre in sant cu 40 de tone, ma “apeleaza pe statie si imi spune “colegu’ , esti sanatos, tu vrei sa nu mai ajungi intreg acasa?” …i-am explicat situatia si mi-am cerut scuze iar replica nu am s-o uit in veci: ” sa ai drumuri bune colegu’ si ai grija de tine!” Fara nici o injuratura, desi le meritam cu varf si indesat!

    Asa ca, stimati domni soferi de masini grele, MA INCLIN IN FATA DUMNEAVOASTRA!

    P.S. Stiti care e diferenta dintre sofer si conducator auto? Conducatori auto sunt toti, dar conducatorii auto angajati sa “lucreze” pe masini sunt soferi!

  7. Florin Rusanu ,chiar nu vrei sa vezi statistica de accidente cu victime . a soferilor de tir….Plus ca nu vreau sa intru in polemica cu niciun sofer de tir,care trebuie sa fie de o mie de ori mai responsabil decat un biet amator.Pentru ca este meseria lui si trebuie sa fie cel mai bun .Am reactionat la cele scrise de tine ,pentru apelativul ,,fraiere”cu care tu crezi ca atragi atentia …Am intalnit de-a lungul vietii multe persoane cu limbajul tau….si mai bine, nu mai continui.

Scrie un comentariu: