Motive moderne (+caraterizarea personajelor)

Via Mihai am văzut următorul filmuleţ:


Vezi mai multe din Funny pe 220.ro

E ştiut că la şcoală se face identificarea motivelor literare şi caracterizarea personajelor literare. Cum lumea evoluează, trebuie să evoluăm şi noi cu ea, astfel în articolul de faţă, pe tema filmuleţului de mai sus, vom identifca principalele motive moderne, sau motive ‘mediatice’, caracterizând în acelaşi timp şi personajele.

În literatura universală, cel mai răspândit motiv literar este bine vs. rău. Astfel, motivele moderne nu puteau să apară fără acest motiv regăsit în orice formă a artei. Nu ne dăm seama exact din filmuleţ cine reprezintă binele, şi cine reprezintă răul, dar vom studia pe îndelete.

Al doilea motiv modern principal este motivul mahulei, supranumit şi motivul ‘Nikita’. Nu e greu deloc să ne dăm seama care e personajul care reprezintă acest mit modern în filmuleţul de faţă. Mahula-Nikita, este acel personaj de sex feminin, care are în comun cu celelalte femei doar sexul, în sine, în rest are apucături şi comportament demne de un cocălar. Înjură, scuipă, face scandal, bea şi trage câte un pârţ, pe care apoi îl miroase. Poartă, de regulă, haine strâmte, care de fapt sunt haine largi destinate unor femei, în adevăratul sens al cuvântului. E tunsă scurt pentru a accentua hâdoşenia pe care o poartă cu atâta mândrie. Sunt exemplare care au şi obiceiul să se controleze acolo unde un bărbat poartă de obicei o pereche de coaie.

Motivul Cenuşăresei, este dat, după cum probabil aţi ghicit, de fătuca folosită drept sac de box de mahulă. Îmbrăcată frumos, femeieşte, cu părul lung, aranjată şi cochetă, dar care sfârşeşte cam şifonată şi cu un botuţ precum un pepene. Nu insistăm mult pe acest personaj, întrucât este o fată obişnuită, de care avem şi acasă unii dintre noi…

Motivul efectului de turmă. Este dat de mulţimea din jur, care pe lângă faptu’ că se uită precum o ciurdă de vite la barieră şi nu se bagă (aici întâlnind motivul durerii în pulă/pizdă, după caz), scot şi murmure de încurajare şi admiraţie la adresa mahulei, care de câteva ori chiar se oprise din cărat bucăţi în capu’ Cenuşăresei, dar ei, cu valurile de ‘oaaaa,uhhh’ şi alte onomatopee au convinso să revină pe ring să arate că mai poate.

Motivul reporterului, după cum bănuiţi, este dat de cel care filmează scena, şi care participă şi la efectul de turmă, în încercarea de a filma o scenă memorabilă. Mitu’ ăsta e prezent pe toate posturile TV româneşti, mai ales la emisiunile de ştiri, când vedem destui reporteri copaci care iau interviuri oamenilor care plâng pe cineva drag, sau care stau pe targă cu perfuzia în venă şi aparatu’ de măsurat ritmul cardiac la cap. În cazul de faţă, după cum vedeţi la sfârşit, într’un mod care denotă o fineţe rară, acesta filmează faţa Cenuşăresei, pentru a ne convinge de violenţa filmuleţului pe care ni l’a adus în atenţie. Bravo băi băiatule, premiul PULăItzer te aşteaptă!

Motivul liberului arbitrar este dat de noi ăştia aproape 20.000 de proşti care deja ne’am holbat la o scenă care pracitc, în afară de nişte pumni bine nimeriţi nu transmite sau SUGErează absolut nimic. Nu sunt un om care agreează violenţa, dar tot m’am uitat la el ca râma la sudură, nu ştiu exact din ce motiv. Acestea fiind spuse, vom mai cuntinua pe măsură ce voi mai descoperi şi alte motive moderne.

Author: Florin RUSANU

Responsabil cu împins aeru' pe talentirosit.ro şi heităr profesionist. Genul care nu se ferește de cuvinte și te evacuează de urgență din balonu' tău de săpun.

2 thoughts on “Motive moderne (+caraterizarea personajelor)”

  1. Din ce in ce mai multe astfel de filmulete! Specia umana in loc sa progreseze prin cultura si intelepciune, se manjeste cu fel si fel de mahalagii.

    Bun articol, ca de obicei!

  2. lejer ai dreptate!……si ca s-o fac si eu pe desteptul, desi nu e cazul…..filmuletele de genul asta satisfac o nevoie umana esentiala: nevoia de naratiune.

    de-aia nu mai citeste lumea nicio pula, subsemnatul inclusiv….ca se uita pe youtube la tot soiul de cacaturi de genul asta….sau la seriale “fascinante”, ca ‘friends’ sau ‘house md’

Scrie un comentariu: